تحصیل رایگان پزشکی ایتالیا

اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در  ایتالیا هستید، این مطلب را بخوانید تا با سیستم آموزش پزشکی و البته بورس پزشکی در  ایتالیا  آشنا شوید. آزمون ورودی و  همینطور دوره تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی می باشد.

همینطور می توانید از طریق مشاهده این فیلم نیز با آزمون آیمت آشنا شوید.
پرسش های متداول داوطلبان در خصوص آزمون IMAT در این لینک قرار گرفته است.

البته برای دریافت این بورس باید در آزمون ورودی پزشکی کشور ایتالیا شرکت نمایید. این آزمون تا سال 2022 هر ساله حدود 23 شهریور برگزار می شد. سال 2023  در تاریخ 24 مهر ماه برگزار گردید. در خصوص آزمون 2024 هم انتظار می رود نیمه دوم مهرماه برگزار شود. 

برای ثبت نام در کلاس IMAT کانون آموزش ایرانیان که به صورت آنلاین و نیمه خصوصی برگزار می شود می توانید از طریق این لینک اقدام کنید.
برای آموزش خصوصی و آشنایی با معلم های خصوصی کانون آموزش ایرانیان که در زمینه آزمون IMAT فعالیت دارند می توانید از طریق این لینک اقدام نمایید.  

چرا کشور ایتالیا مورد توجه متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور است؟ 

شرایط پذیرش و تحصیل آسان، داشتن امکان تحصیل به زبان انگلیسی،  دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، امکان انجام کار در زمان دانشجویی از محسنات دانشگاه های ایتالیامی باشد. همینطور کشور ایتالیا عضو کشورهای حوزه شینگن است و با دریافت ویزای ایتالیا حتی ویزای تحصیلی می توانید به تمام کشورهای این حوزه سفر کنید.  

آیا شرایط پذیرش و تحصیل در کشور ایتالیا آسان است؟

شما شرایط بسیار آسانی برای پذیرفته شدن در رشته پزشکی به همراه بورس در کشور ایتالیا پیش رو دارید. دانشجویان متقاضی دریافت بورس پزشکی می توانند بدون شرط معدل، بدون مدرک زبان و بدون محدودیت سنی در آزمون IMAT شرکت کنند و بورس کشور ایتالیا را به دست آورند. البته شایان ذکر است که برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کشور ایتالیا نیاز به دریافت مدرک زبان انگلیسی سطح B2 (آیلتس یا دولینگو) دارید. علاوه بر تحصیل رایگان در ایتالیا میتوانید از بورس 9000 یورویی سالانه امکانات خوابگاهی و همچنین سلف سرویس دانشگاه برای دریافت وعده های غذایی استفاده بفرمایید.

هنگام مراجعه به سفارت ایتالیا برای دریافت ویزای تحصیلی  به چه مدارکی نیاز است؟

  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه دیپلم  به زبان ایتالیایی
  • ترجمه ایتالیایی و اصل شناسنامه
  • بیمه مسافرتی
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه  ایتالیایی ریز نمرات دوره دبیرستان یا پیش دانشگاهی
  • ترجمه ایتالیایی مدرک دیپلم
  • گواهی مدرک زبان (آیلتس یا دولینگو)
  • کپی رزرو محل اسکان در مدت ویزا
  • ۳ قطعه عکس
  • گردش مالی 6 ماهه و گواهی پشتوانه مالی برای یک سال زندگی و تحصیل در ایتالیا (مربوط به خود شخص یا سرپرست وی)

چرا کشور ایتالیا مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور می باشد؟

 اخیراً،  ایتالیا به شدت مورد توجه علاقمندان به تحصیل در اروپا  قرار گرفته است. یکی از دلایل  این توجه، وجود بورسیه‌های استانی دراین کشور است. این بورسیه‌ها و کمک مالی برای هزینه‌های تحصیل و زندگی کافی است. بورسیه‌های استانی ایتالیا بر اساس درآمد خانواده دانشجو و شرایط مالی سرپرست خانواده به دانشجو به وی اختصاص می بابد. (دانشجویان ایرانی تقریبا همه میتوانند واجد شرایط شناخته شوند).

 

کلمات کلیدی:

تحصیل پزشکی در ایتالیا، آزمون IMAT ایتالیا، کلاس IMAT، دوره IMAT، آزمون آیمت ایتالیا، کلاس آیمت، دوره آیمت، بورس پزشکی، پزشکی اروپا، پزشکی رایگان، پزشکی ایتالیا

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد

تماس با ما